1.Sklep Internetowy KLAWIATURA.pl jest prowadzony przez :
Przedsiębiorstwo Komputerowo Obliczeniowe Paweł Baradziej
adres : 30-418 Kraków, ul. Zakopiańska 97
NIP 679-103-89-46,
REGON 350977608,
GIOŚ E0011304W
Konto bankowe : 76 1090 2053 0000 0001 5180 2973 Santander Consumer
Firma wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki (CEIDG)
2.Na potrzeby niniejszego regulaminu wprowadza się następujące definicje:
a) Sklep Internetowy– sklep dostępny na stronie www.klawiatura.pl oraz www.laptop.net.pl, prowadzi sprzedaż Towarów na odległość, gdy są one dostępne w magazynie. Możliwy sposób porozumiewania się z klientem:
emailem: sklep@klawiatura.pl
telefonicznie: 535 27 27 27
W przypadku kontaktu telefonicznego opłata konsumenta z Polski za połączenie z numerem Sprzedającego dla klientów z Polski odpowiada opłacie za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta klient.
b) Sklep Stacjonarny – sklep stacjonarny klawiatura.pl, usytuowany przy ul. Zakopiańskiej 97 w Krakowie. Prowadzi sprzedaż towarów na odległość gdy są one niedostępne w magazynie i należy je zamówić u producenta zgodnie z Zamówieniem Klienta oraz sprzedaż towarów tradycyjną. Przyjmowanie zamówień przez sklep stacjonarny odbywa się bezpośrednio w sklepie, telefonicznie oraz pocztą elektroniczną.
Możliwy sposób porozumiewania się z klientem:
emailem: biuro@klawiatura.pl
telefonicznie: 535 28 28 28
W przypadku kontaktu telefonicznego opłata konsumenta z Polski za połączenie z numerem Sprzedającego dla klientów z Polski odpowiada opłacie za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta klient.
c) Użytkownik – to osoba fizyczna, pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
d) Rejestracja – założenie przez Użytkownika indywidualnego konta na stronie sklepu klawiatura.pl poprzez podanie danych osobowych, adresu zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu i hasła. W przypadku zakupu przez Klienta prowadzącego działalność gospodarczą Klient podaje dane związane z prowadzoną przez niego działalnością: nazwę firmy, adres, NIP. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. "O ochronie danych osobowych" (Dz.U 2014 poz. 1182) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
f) Towary – podzespoły, części i akcesoria komputerowe między innymi klawiatury, zasilacze, matryce ekranowe, zawiasy, obudowy i inne.
g) Zakup – umowa kupna Towaru dostępnego w magazynie od ręki w sklepie internetowym lub w sklepie stacjonarnym.
h) Zamówienie – umowa kupna, gdy towar nie jest dostępny od ręki w sklepie internetowym i towary muszą być sprowadzone wg specyfikacji Klienta. Musi być realizowane przez Sklep Stacjonarny. Przyjmowanie zamówień przez sklep stacjonarny odbywa się bezpośrednio w siedzibie sklepu stacjonarnego, telefonicznie oraz pocztą elektroniczną.
i) Klient – podmiot dokonujący zakupów w Sklepie Internetowym, który jest osobą fizyczną zdolną do czynności prawnych albo osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej,
j) Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego. (konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej nie związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową)
3. Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymanie informacji handlowej w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 nr 144, poz. 1204 ze zmianami). Zgoda może zostać wyrażona przez Użytkownika w trakcie dokonywania rejestracji. Zgoda udzielona przez Użytkownika może być w każdym czasie przez niego cofnięta.
II. Ogólne warunki zakupów.
1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów na odległość za pośrednictwem sieci www, gdy są one dostępne w magazynie.
Możliwy sposób porozumiewania się z klientem:
emailem: biuro@klawiatura.pl
telefonicznie: 535 28 28 28
W przypadku kontaktu telefonicznego opłata konsumenta z Polski za połączenie z numerem Sprzedającego dla klientów z Polski odpowiada opłacie za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta klient
2. Sklep stacjonarny prowadzi sprzedaż towarów na odległość gdy są one niedostępne w magazynie i należy je zamówić u producenta zgodnie z Zamówieniem Klienta oraz sprzedaż towarów tradycyjną. Przyjmowanie zamówień przez sklep stacjonarny odbywa się bezpośrednio w sklepie, telefonicznie oraz pocztą elektroniczną
Możliwy sposób porozumiewania się z klientem:
emailem: sklep@klawiatura.pl
telefonicznie: 535 27 27 27
W przypadku kontaktu telefonicznego opłata konsumenta z Polski za połączenie z numerem Sprzedającego dla klientów z Polski odpowiada opłacie za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta klient.
3. Wszystkie informacje zawarte na stronie klawiatura.pl odnoszące się do produktów (łącznie z cenami) nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego lecz zaproszenie do zawarcia umowy określonej w art. 71 Kodeksu cywilnego. W tej sytuacji zakup Klienta nie jest zawarciem umowy, a jedynie propozycją jej zawarcia.
Umowa jest zawierana dopiero po chwili otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu (Potwierdzenie przyjęcia zamówienia). Oświadczenie takie jest generowane po kliknięciu przez Klienta przycisku „Potwierdź zakup” w postaci wiadomości email.
4. Dostawy towarów zamawianych za pośrednictwem Sklepu Internetowego klawiatura.pl i Sklepu Stacjonarnego są realizowane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz wybranych państw Uni Europejskiej.
5. Podane na stronie klawiatura.pl wysokości cen poszczególnych produktów, obowiązujące w dniu złożenia przez Klienta zamówienia na poszczególne produkty, obowiązują od dnia złożenia przez Klienta do dnia jego realizacji.
6. Wszystkie ceny podawane na stronie klawiatura.pl są wyrażone w złotych polskich PLN i zawierają podatek VAT.
7. Ceny podawane na stronie klawiatura.pl nie zawierają kosztów transportu zamówionego towaru na miejsce doręczenia wskazanego przez Klienta. Koszty te pokrywa klient dodatkowo, są one podane jako osobna pozycja a ich wysokość jest uzależniona od wagi zamawianych produktów.
8. Koszty transportu są przedstawiane indywidualnie podczas dokonywania Zakupu i liczone wg ogólnych zasad zamieszczonych na stronie klawiatura.pl
9. Koszty płatności – koszty przelewu na konto jest zgodne z indywidualnymi kosztami taryf bankowych Klienta,
10.Koszty połączeń telefonicznych – zgodne z taryfami operatorów z usług których korzysta dzwoniący.
11. Sposoby dokonywania płatności za Zakup – Klient ma prawo wybrać najwygodniejszą dla niego formę płatności. Sklep Internetowy oferuje następujące możliwości zapłaty:
a)Przelewem na konto Sprzedającego lub poprzez system płatności
b)Za pobraniem przy wyborze dostawy kurierem
12. Sklep Internetowy oferuje możliwość dokonania zakupu w jednym z następujących trybów:
a) w trybie „z Rejestracją” – tryb ten umożliwia dokonywanie Zakupu Towaru po uprzednim dokonaniu Rejestracji w Sklepie Internetowym. Zapłaty za zamówiony Towar można dokonać przelewem lub w opcji dostawy kurierem za pobraniem
b) w trybie „zakup jednorazowy” – tryb ten umożliwia dokonywanie zakupu towarów bez dokonania Rejestracji w Sklepie Internetowym. Zapłaty można dokonać przelewem na konto lub w opcji dostawy kurierem za pobraniem.
Klient podaje dane związane z adresem dostawy zawierające dane: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, nr telefonu, a w przypadku zakupu przez Klienta prowadzącego działalność gospodarczą Klient podaje dane związane z prowadzoną przez niego działalnością: nazwę firmy, adres, NIP oraz adres dostawy gdy jest inny niż adres Klienta.
13. Sklep Stacjonarny oferuje możliwość dokonania zakupu w jednym z następujących trybów:
a) w trybie od ręki – tryb ten umożliwia dokonywanie zakupu Towarów dostępnych w magazynie od ręki. Zapłaty za zamówiony towar można dokonać przelewem na konto lub w opcji dostawy kurierem za pobraniem. Dowodem zakupu jest wówczas Paragon fiskalny lub faktura VAT.
b) w trybie na zamówienie – tryb ten umożliwia dokonywanie zakupu towarów niedostępnych w magazynie, gdy muszą być sprowadzone od Producenta wg specyfikacji Klienta w formie kontraktu fiskalnego potwierdzonego podpisem lub akceptacją emailowa. Potwierdzeniem dokonania zamówienia jest wpłata 50% zaliczki. Zapłaty można dokonać przelewem, gotówką. Ponieważ dowodem zakupu będzie tutaj faktura zaliczkowa Klient podaje dane: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, nr telefonu, a w przypadku zakupu przez Klienta prowadzącego działalność gospodarczą Klient podaje dane związane z prowadzoną przez niego działalnością: nazwę firmy, adres, NIP. Realizacja zamówienia do 6 tygodni. Pozostałą kwotę klient wpłaca po otrzymaniu informacji, iż zamówiony Towar jest do odebrania. Po otrzymaniu zapłaty Towar zostaje wydany przez Sklep Stacjonarny.
14. Niezależnie od wybranego przez Klienta trybu dokonywania zakupów, opisanego powyżej, zakupy towarów w Sklepie Internetowym dokonywane są poprzez kliknięcie ikonki „koszyka” lub „Kup Teraz”, wybranie rodzaju transportu i formy zapłaty i postępowanie zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na formularzu zakupowym Sklepu Internetowego.
Kliknięcie przycisku „Wyślij zamówienie” oznacza zawarcie umowy kupna- sprzedaży między Klientem a Sprzedającym.
15. Po dokonaniu przez klienta zakupu zgodnie z ust. 14 powyżej, serwer sklepu internetowego automatycznie wysyła wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail jako potwierdzenia zawartej umowy oraz przekazania na trwałym nośniku (email podany w trakcie dokonywana Zakupu) informacji, do przekazania których Sprzedający jest zobowiązanych przepisami prawa.
16. Wysyłka Towaru wykonana zostanie przez Sklep Internetowy w sposób zgodny z wybranym przez Klienta sposobem dostawy bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 3 dni od daty otrzymania potwierdzenia zapłaty
17. Jeżeli Klient kliknął „Wyślij zamówienie” i w ciągu 3 dni nie dokonuje zapłaty za Towar jego Zakup zostaje anulowany.
18. Dostawa do klienta – termin realizacji zależy od sposobu dostawy wybranego przez Klienta. Zwyczajowy czas realizacji przez firmy kurierskie to 1-2 dni robocze. Klienci wybierający przesyłkę kurierską mogą otrzymać telefon od kuriera w celu ustalenia godziny odbioru przesyłki.
UWAGA! Przed odbiorem przesyłki trzeba obejrzeć czy paczki nie są uszkodzone, rozerwane czy zniszczone przez firmę transportową. W takiej sytuacji paczki nie należy przyjmować i natychmiast skontaktować się ze sklepem w celu ustalenia dalszego postępowania.
19. Dokument kupna – Paragon fiskalny lub faktura VAT . Dokument zostanie wystawiony za zakupione przez Klienta w Sklepie Internetowym Towary, faktura zawierać będzie dane, które Klient poda podczas Rejestracji. Dokument kupna zostanie dołączony do przesyłki zawierającej zakupione przez Klienta towary.
Faktura VAT jest wystawiana na życzenie klienta (poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji podczas składania zamówienia).
20. Jeżeli Zakup dokonany przez Klienta nie może być zrealizowany w jakiejkolwiek części, ze względu na niedostępność któregokolwiek z zamówionych przez Klienta Towarów, Sklep Internetowy niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Klienta. W tym przypadku Klient ma do wyboru:
a) odstąpienie od umowy i podanie Sklepowi Internetowemu sposobu przekazania kwoty całej kwoty za cały zakup (brak istotny - gdy brakująca część uniemożliwia bezpieczne i normalne korzystanie z zakupionego Towaru) , lub
b) odstąpienie od umowy i podanie Sklepowi Internetowemu sposobu przekazania kwoty tytułem zwrotu kwoty za niedostępny produkt (brak nieistotny - gdy brakująca część nie uniemożliwia normalnego i bezpiecznego korzystania z zakupionego Towaru a jedynie wpływa na estetykę lub dekorację), lub
c) zamówienie niedostępnego Towaru za pośrednictwem Sklepu Stacjonarnego.
III. Prawo odstąpienia od umowy.
1. Prawo odstąpienia od umowy dotyczy Klientów wyłącznie będących Konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
2. Zgodnie z Ustawą z 20 maja 2014 roku o prawach konsumenta ( Dz.U. 2014r. poz. 827.) konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni licząc od dnia wydania rzeczy, przez złożenie pisemnego oświadczenia (bez konieczności uzasadnienia odstąpienia)
3. Terminy odstąpienia od umowy:
14-dniowy termin do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od otrzymania rzeczy przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik
4. W oświadczeniu Konsumenta o odstąpieniu od umowy na podstawie uprawnienia opisanego w Rozdziale III ust. 1 Regulaminu wskazane jest by Konsument podał:
a) Dane osobowe Klienta ( imię i nazwisko)
b) dokładny adres,
c) nazwę, numery, ilość towarów, od których odstępuje,
d) nr konta bankowego na jakie konsument chce otrzymać zwrot kwoty tytułem zapłaty za zamówiony towar
e) dla swej ważności oświadczenie konsumenta winno zawierać informacje, że uważa on umowę za niezawartą lub nieważną
f) wskazanie dowodu zakupu
5. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy
Kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, podanego poniżej :
Ja [imię, nazwisko kupującego] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: [nazwy kupionych przedmiotów].
Data zawarcia umowy to [data], data odbioru przedmiotów [data] .
Imię i nazwisko: [imię i nazwisko kupującego]
Adres: [adres kupującego]
Adres email: [adres email kupującego]
Telefon [nr telefonu]
Data: [data odstąpienia od umowy]
Podpis: [tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej]
Numer konta bankowego : [numer konta]
6. Oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy należy przesłać na adres email sklep@klawiatura.pl lub adres Sklep Klawiatura.pl ul. Zakopiańska 97 30-418 Kraków .
7. Skutki odstąpienia od umowy - podstawowym skutkiem odstąpienia od umowy jest zwolnienie Konsumenta z wszelkich zobowiązań.
8. Warunki odstąpienia od umowy – odstąpienie od umowy może nastąpić, gdy to, co strony świadczyły ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach tzw. zwykłego zarządu.
Zwykły zarząd w przypadku sprzedaży podzespołów komputerowych oznacza, że Konsument może:
a) otworzyć oryginalne opakowanie bez uszkadzania go i bez rozrywania kartonu
b) wyjąć podzespół bez niszczenia oryginalnego ułożenia elementów w kartonie
c) sprawdzić działanie i zgodność ze swoim komputerem
9. Odpowiedzialność konsumenta za korzystanie z rzeczy w stopniu większym, niż jest to konieczne do zbadania rzeczy będzie miała charakter odszkodowawczy.
Sprzedający może zwrócić konsumentowi kwotę wartości towaru obniżoną o kwotę odpowiadającą zmniejszeniu wartości towaru, która może być spowodowana złym obchodzeniem się z towarem, w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia cech, funkcjonalności oraz charakteru towaru, w szczególności, gdy Konsument :
a) Zniszczy oryginalne opakowanie
b) Podejmie próby montażu w sposób który pozostawi widoczne ślady używania towaru
c) uszkodzi mechanicznie wyjęty element
d) w jakikolwiek inny sposób przekroczy zwykły zarząd powodując tym samym obniżenie wartości towaru
10. Zwrot kosztów dostarczenia Towaru w przypadku odstąpienia od umowy- Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Zatem, Sprzedawca zwraca Konsumentowi równowartość najtańszego transportu z dostępnych dla danego Zakupu.
W Przypadku całkowitego lub częściowego odstąpienia od zakupu, umowę zakupu uważa się za niebyłą,
co oznacza również konieczność zwrotu uzyskanych rabatów lub gratisowych produktów.
11. Przypadki, kiedy Konsument traci prawo do odstąpienia od umowy:
a) Umowy o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
b) Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
c) Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
d) Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
e) Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
f) Umowy, w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
g) Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli
h) Umowy, w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji.
i) Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
j) Umowy o dostarczanie gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
k) Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej
l) Umowy najmu budynku lub lokalu do celów innych niż mieszkalne, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi
m) Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
IV. Zwrot Towaru
1. Towar, od którego umowy zakupu Konsument odstąpił, powinien zostać niezwłocznie odesłany Sprzedającemu, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. Adres zwrotu Towaru: Sklep klawiatura.pl, ul. Zakopiańska 97, 30-418 Kraków.
3. Koszty bezpośrednie odesłania Towaru w przypadku odstąpienia od umowy ponosi Konsument
4. Konsument zobowiązany jest tak zabezpieczyć zwracany Towar, aby nie uległ on zniszczeniu podczas transportu. Za wszelkie uszkodzenia Towaru podczas transportu prowadzące do pomniejszenia jego wartości odpowiedzialność ponosi Konsument i Sprzedający może zwrócić konsumentowi kwotę wartości towaru obniżoną o kwotę odpowiadającą zmniejszeniu wartości towaru
V. Zwrot Płatności
1. Termin zwrotu płatności Konsumentowi:
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem pkt. III.10, w tym koszty dostarczenia Towaru z zastrzeżeniem pkt III.11 i pkt IV.4.
Pieniądze za zwrócony towar zostaną wysłane przelewem na konto.
Sklep Internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwrotu Towaru.
VI. Rękojmia
Do 24 grudnia 2014 roku:
1. Z tytułu niezgodności towaru -Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, jeżeli Produkt w chwili jego wydania jest niezgodny z Umową Sprzedaży. Dotyczy Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku; podstawa prawna: ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy:
2. 2 miesiące na zawiadomienie Sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności - Kupujący traci swoje uprawnienia, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem
3. 6 miesięcy domniemania istnienia niezgodności w chwili wydania Produktu - Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, jeżeli Produkt w chwili jego wydania jest niezgodny z Umową Sprzedaży; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania Produktu domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania
4. 2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy - Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego Produktu Klientowi; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany Produktu.
Od 25 grudnia 2014
5. Z tytułu rękojmi -Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku; podstawa prawna: ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa
6. Wada fizyczna - Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Produktu z Umową Sprzedaży
7. Wada prawna - Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa
8. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Jeżeli Klientem jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania sprzedanego Produktu, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta.
9. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania Produktu Klientowi. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne sprzedanego Produktu stosuje się przepisy dotyczące wady fizycznej, z tym że bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi rozpoczyna się od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
10.Za wady fizyczne Towaru nie uznaje się cech charakterystycznych dla wybranego przez Klienta rodzaju materiału, w szczególności:
a) Różnic odcieni klawiszy wykonanych z plastiku
b) Różnic w chropowatości materiałów, drobnych rys
c) Zużycie Towarów w trakcie użytkowania (ścieranie)
11.Konsument może dochodzić swoich praw z rękojmi lub z gwarancji Producenta.
12.Wada istotna - Przesłanka umożliwiająca złożenie przez Konsumenta żądania odstąpienia od umowy z tytułu rękojmi. Nie jest możliwe odstąpienie od umowy w przypadku wystąpienia wady nieistotnej (np. drobna rysa, różnica odcieni koloru, drobne pęknięcie, niedomalowanie). Istotność wady należy analizować z uwzględnieniem jej znaczenia dla przeznaczenia (np. brak klawisza klawiatury nie pozwala na korzystanie z niego) i celu (np. inny rodzaj klawiatury dostarczony niż zakupiony, nie pasuje do wybranego modelu notebooka). W przypadku wady nieistotnej stosujemy procedury Reklamacyjne.
VIII. Reklamacje.
1. Przed wysłaniem do Klienta, zamówiony towar podlega dokładnemu sprawdzeniu pod względem jakościowym i ilościowym, bez naruszania oryginalnych opakowań producenta.
2. Opis procedury reklamacji :
Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem biuro@klawiatura.pl lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
3. W oświadczeniu Klienta zawierającym reklamację zakupionego Towaru, wskazane jest aby Klient podał :
a) imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego,
b) datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
c) przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
d) wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
e) dowód zakupu, który został wystawiony tytułem sprzedaży reklamowanych przez Klienta produktów,
f) żądanie co do czynności jakie ma podjąć Sprzedający:
-naprawy
-wymiany
-obniżki ceny
-zwrotu pieniędzy, gdy pozostałe czynności okażą się niemożliwe wraz z podaniem sposobu przesłania pieniędzy
4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
5. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
6. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
7. W przypadku uznania reklamacji towar niezgodny z umową zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, pełnowartościowy a koszty transportu związane z tą wymianą ponosi Sprzedający. Jeśli okaże się to niemożliwe, Sprzedający zwróci Klientowi równowartość ceny zamówionego towaru albo obniży jego cenę.
8. Informacja o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji zostanie przesłana Klientowi na adres podany w formularzu reklamacyjnym.
9. Przesyłki „za pobraniem” lub wysłane na koszt odbiorcy zaadresowane na adres Sklepu Stacjonarnego lub siedziby firmy nie będą odbierane przez adresata.
10.Wszelkie wątpliwości związane z reklamacjami można wyjaśniać pod adresem e-mail: sklep@klawiatura.pl lub pod numerem telefonu 535 27 27 27 Taryfy opłat za połączenie telefoniczne wg opłat operatora osoby dzwoniącej.
11. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
12. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
13. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
14. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
IX. Pozasądowe sposoby rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. W przypadku, gdy Sprzedawca nie uznał reklamacji Konsumenta, a ten nie zgadza się z jego decyzją, Konsument może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego („Sąd Polubowny”), działającego przy właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
2. Sprawę do Sądu Polubownego może wnieść Konsument, ale także Zamawiający niebędący Konsumentem, składając odpowiedni wniosek (w zależności od wybranego sposobu rozstrzygnięcia sprawy może być to wniosek o wszczęcie i przeprowadzenie mediacji lub o rozpoznanie sprawy przez Sąd Polubowny) do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej
3. Formularze wniosków, o których mowa powyżej, dostępne są na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, których lista z danymi teleadresowymi znajduje się na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.
4. Rozwiązanie sporu w wyniku procedury mediacji ma charakter dobrowolny i nie podlega egzekucji administracyjnej, ani sądowej; nie służy od niego odwołanie. Rozwiązanie sporu w wyniku mediacji nie wpływa na możliwość skierowania sprawy pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego lub Sądu Polubownego
5. W przypadku skierowania sprawy pod rozstrzygnięcie Sądu Polubownego, ugoda oraz wyroki wydane przez ten sąd mają moc wyroku sądu powszechnego. Od wyroku wydanego przez Sąd Polubowny można wnieść skargę do sądu powszechnego. W przypadku zawarcia przez Strony ugody przed Sądem Polubownym, Strony nie mogą jej zaskarżyć.
6. Zamawiający, będący Konsumentem, ma także prawo skierowania sprawy do rozpatrzenia przez Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub może zasięgnąć pomocy u właściwej terenowo Federacji Konsumentów. Informacje o Federacji Konsumentów znajdują się pod adresem: www.federacja-konsumentów.org.pl .
X. Polityka ciasteczek ( Cookies)
1. Strona www.klawiatura.pl oraz www.laptop.net.pl korzystają z ciasteczek o czym Sprzedający informuje Użytkowników odwiedzających stronę zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.
2. Ciasteczka (z ang. cookies) to dane informatyczne, a w szczególności pliki tekstowe o niewielkim rozmiarze, które są wysyłane przez serwer odwiedzanej strony internetowej i zapisywane na urządzeniu, z którego korzystamy w momencie jej przeglądania. Ciasteczka ułatwiają korzystanie z serwisów internetowych, których zawartość w postaci treści, zdjęć jak również reklam jest lepiej dopasowana pod kątem indywidualnych oczekiwań użytkownika
3. Mechanizm ciasteczek został opracowany przez programistę Lou Montulliego - byłego pracownika Netscape Communications. Budowa ciasteczek jest bardzo prosta. Ich najważniejsze dane zapisywane są w parach: nazwa = wartość. Składają się z liter i cyfr, a dane które zawierają są powiązane tylko z użytkownikiem oraz odwiedzaną stronę internetową, z której dany plik cookies pochodzi.
4. Dzięki zapisanych w ciasteczkach informacjach, właściciele i wydawcy serwisów internetowych dowiadują się więcej o upodobaniach użytkowników i mogą na podstawie realnej oceny udoskonalać swoje serwisy czyniąc je lepiej dopasowanymi do potrzeb.
5. Istnieją dwa podstawowe typy ciasteczek:
a) Ciasteczka tymczasowe ("session cookies") - pliki są umieszczone na czas korzystania z przeglądarki (sesji) i zostają wykasowane po jej zamknięciu. Są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcje serwisu działały poprawnie
b) Ciasteczka stałe ("persistent cookies") - pliki pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Zezwalają na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzany jest dany serwis
6. W każdej chwili możesz samodzielnie zarządzać plikami „cookies”. W tym celu należy zmienić ustawienia w swojej przeglądarce.
7. Więcej informacji o ciasteczkach na stronie źródła powyższych definicji: http://www.ociasteczkach.pl
XI. Postanowienia końcowe.
1. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień umowy sprzedaży zawieranej z Klientem w ramach działalności Sklepu Internetowego następuje przez wydrukowanie i przekazanie Klientowi Dowodu Zakupu wraz z przesyłką zawierającą zmówiony towar.
2. Prawem właściwym dla umowy sprzedaży towarów pomiędzy Sklepem Internetowym a Klientem jest prawo polskie, a w szczególności
3. Do 24 grudnia 2014: przepisy Ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę z wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz. 1225) chyba że bezwzględne przepisy prawa stanowią inaczej.
4. Od 25 grudnia 2014: przepisy Ustawy z 20 maja 2014 roku o prawach konsumenta ( Dz.U. 2014r. poz. 827.) chyba że bezwzględne przepisy prawa stanowią inaczej.
5. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy według zasad ogólnych.
6. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 25 grudnia 2014 roku.